Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatiebureaus Hill & Knowlton en BCW fuseren tot nieuw bureau Burson

Fusiebedrijf zal ruim 6.000 medewerkers tellen in 43 markten over de wereld actief zijn.
Hill & Knowlton ceo AnnaMaria DeSalva (l), die voorzitter van Burson wordt, en Corey duBrowa, de nieuwe ceo van het fusiebedrijf en nu…
Hill & Knowlton ceo AnnaMaria DeSalva (l), die voorzitter van Burson wordt, en Corey duBrowa, de nieuwe ceo van het fusiebedrijf en nu…
© Foto: WPP
Hill & Knowlton ceo AnnaMaria DeSalva (l), die voorzitter van Burson wordt, en Corey duBrowa, de nieuwe ceo van het fusiebedrijf en nu…
Hill & Knowlton ceo AnnaMaria DeSalva (l), die voorzitter van Burson wordt, en Corey duBrowa, de nieuwe ceo van het fusiebedrijf en nu…
© Foto: WPP

De twee mondiale communicatiebureaus Hill & Knowlton en BCW worden per 1 juli samengevoegd onder de nieuwe naam Burson. Dat heeft WPP, het moederconcern van de twee communicatiebureaus, bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Het fusiebedrijf Burson zal ruim 6.000 medewerkers tellen in 43 markten over de wereld actief zijn. Het is niet bekend tot hoeveel verlies van banen de fusie leidt.

Samenvoegen en schrappen

Het gefuseerde bedrijf wordt volgens WPP ‘een toonaangevend, full-service communicatiebureau dat zich richt op het opbouwen en beschermen van reputatie.

WPP wil met de fusie zorgen voor de schaalgrootte die nodig is om belangrijke sectoren voor innovatie en economische groei, zoals de gezondheidszorg en technologie, te kunnen bedienen. 

Ook wil het zelf het aantal bureaumerken terugbrengen voor een betere bestuurbaarheid. Eerder al werd reclamebureau Wunderman Thompson ondergebracht in VML.

De situatie bij FGS Global, waar WPP een van de aandeelhouders is, blijft ongewijzigd. Het opende in 2022 een vestiging in Amsterdam onder leiding van Tim van der Zanden, die daarvoor de communicatie wereldwijd leidde van Heineken.

Illustere namen

De naam Hill & Knowlton verdwijnt door de fusie niet van de markt. WPP zou het als merk nog willen laten opereren binnen Burson om 'een selecte groep klanten wereldwijd bedienen via strategische communicatie, advies en public affairs-diensten'. Wat dat comcreet betekent voor De Nederlandse tak is niet duidelijk.

Hill+Knowlton Strategies is al meer dan 50 jaar gevestigd in Nederland. BCW ontstond zelf in 2018 uit een fusie van de bureaus Burson-Marsteller en Cohn & Wolfe. WPP brengt nu de naam van Harold Burson weer prominent terug als eerbetoon aan een van de pioniers en grondleggers van moderne public relations en strategische communicatie.

Het nieuwe Burson komt onder leiding te staan van Corey duBrowa, momenteel wereldwijd ceo van BCW die vorig jaar overstapte van Google. AnnaMaria DeSalva, wereldwijd voorzitter en ceo van Hill & Knowlton, doet dienst als voorzitter van Burson.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in