Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument heeft aan één pas genoeg

Retailers zouden de handen ineen moeten slaan. De klant is toe aan één pasje met alle functionaliteiten. De consument lijkt er klaar voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dagelijkse boodschappenkopers ergeren zich in het algemeen aan de hoeveelheid passen die ze bij zich dragen.

De behoefte aan één totaalpas is groot onder deze consumenten. ‘Goed onderzoek! Als het ook nog eens als resultaat heeft dat al die passen verdwijnen en er één pas voor terugkomt dan ben ik (en met mij vele andere) erg blij’, aldus een consument uit het onderzoek.

Als de mogelijkheid zich voordoet om over te gaan op één totaalpas, zegt bijna driekwart van de dagelijkse boodschappenkopers dit meteen te doen.

Dat winkels met een eigen pas iets extra’s doen voor hun klanten, daar zijn zowel marketeers als consumenten het over eens. Toch biedt het geen garantie voor winkelbezoek, ruim éénderde van de consument is het oneens met de stelling: ‘Ik koop bij voorkeur in een winkel waarvan ik een winkelpas heb’.

Marketeers schatten de loyaliteit door een klantenpas veel hoger in, maar in de praktijk valt dat dus tegen.

Bijna driekwart van de consumenten is bereid informatie vrij te geven en slechts een kwart van de boodschappenkopers wil aan geen enkel klanteninformatiesysteem meewerken.

In het maandelijkse onderzoek van Motivaction en Tijdschrift voor Marketing wordt aan 100 marketeers gevraagd te voorspellen wat de houding en mening is van de consument.
De consument wordt eveneens ondervraagd over hetzelfde onderwerp. De voorspellingen van de marketeers worden vervolgens vergeleken met de uitkomst van het onderzoek onder 400 consumenten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in