Al jaren ziet Wal-Mart zijn beste kansen voor mondiale langetermijngroei in booming economy China. Sinds 1994 is de retailreus er actief, al verliep dat niet altijd soepel. Het keerpunt kwam afgelopen december, toen Beijing vanwege toetreding tot de Wereldhandelsorganisatie buitenlandse retailers moest toestaan onafhankelijk, in steden naar keuze te investeren. Maar er blijven genoeg barrières over, zoals het vinden van gekwalificeerde managers en nieuwe sites, en hevige (lokale) concurrentie. Gelukkig heeft Wal-Mart een dikke portemonnee. Ook is het bedrijf steeds bedrevener geworden in het dupliceren van de corporate cultuur en achterhalen van wat Chinese consumenten willen: kleine porties, lawaai, versbereide lunches, levende brulkikkers en retailtainment, om maar wat te noemen.
Everyday low prices in China
Nog dit jaar opent Wal-Mart in China 15 nieuwe winkels, waaronder twee supercenters in Beijing en Sjanghai.
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu