Overslaan en naar de inhoud gaan

Invoering Bel-me-niet register leidt niet tot minder klachten

Ondanks de invoering van het wettelijk Bel-me-niet register neemt het aantal klachten niet af.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar klaagden de meeste consumenten (27%) dat ze nog steeds gebeld worden, terwijl ze wel ingeschreven staan bij het of het wettelijk Bel-me-niet register. De Consumentenlijn Telemarketing kreeg hierover in de vijf maanden voor de invoering van het register gemiddeld 13 klachten per maand, tegenover gemiddeld 11 klachten in de vijf maanden daarna.

Herman Nieuwenhuis van de Consumentenlijn Telemarketing: ‘Wat veel mensen niet weten, is dat met het wettelijk Bel-me-niet register bedrijven hun bestaande klanten gewoon telefonisch mogen benaderen. Dit was bij het Infofilter niet zo.’

In 2009 registreerde de Consumentenlijn Telemarketing 581 klachten, in 2008 waren dat er 616. De top drie van klachten bestaat verder uit misleiding (16%), te vaak gebeld worden en gebeld worden terwijl eerder is aangegeven dat daar geen prijs op wordt gesteld (beiden 11%).

Over energiebedrijven wordt het meest geklaagd (40%), gevolgd door telecommunicatiebedrijven (23%), loterijen en financiële dienstverlening (beide 9%). De website werd in 2009 door ruim 18.000 unieke bezoekers bezocht (waarvan 90% nieuw).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in