Jongeren in 2018 mondiaal vooral online via mobiel


Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek onder 16-24-jarigen van ZenithOptimedia.
In drie jaar zullen 16-24-jarigen meer online zijn via mobiel dan via alle andere devices bij elkaar. ZenithOptimedia ondervroeg samen met GlobalWebIndex 200.000 jonge internetgebruikers in 34 landen.
In landen als Mexico en Saoedi-Arabië is het tipping point nu al bereikt. Van de tien grote advertentiemarkten is Brazilië als eerste aan de beurt: in 2016. Daarna volgen Zuid-Korea en Argentinië, China en Japan (beide in 2017). In de grootste advertentiemarkt, de VS, en Duitsland zullen jongeren in 2018 meer online zijn via mobiel dan via alle andere devices en in Groot-Brittannië in 2019.
In Nederland is het tipping point nog iets verder weg dan in internationaal, zegt Research Director Ralph Sluis. ‘Onder de jongeren hier wordt dat 2022 en onder de totale doelgroep 2025. Dat komt omdat er in Nederland relatief veel via desktop wordt geïnternet en door de vergrijzing.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid