De koers van WPP daalde op dinsdag met 4 procent en eindigde op 680 p. Ford is WPP’s grootste klant, met 6 tot 8 procent van de totale omzet. WPP zegt al enige tijd met Ford te onderhandelen over het account. Ford heeft de reclamebelangen nu wereldwijd gesplitst tussen Ogilvy & Mather en Young & Rubicam, terwijl het media-account bij MindShare zit. Het goede nieuws voor WPP is volgens Campaign dat investeringsbank JP Morgan het netwerk noteert als een ‘core media holding’ met een prijstarget van 795p. Het afgelopen jaar ging de aandelenkoers van WPP van een top van 900 p in maart naar een dieptepunt van 428,5 p tijdens de overnameperikelen rond Tempus. In een nota schrijft JP Morgan dat WPP een belangrijke speler is in het herstel van de Europese mediamarkt.
Koers WPP onderuit door plannen Ford
WPP Group ziet haar koers verder omlaag gaan nu er geruchten gaan dat Ford Motors zijn advertentiebudgetten wil verlagen. WPP zegt dit al…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu