Overslaan en naar de inhoud gaan

MonitoringMonday: Nieuw media initiatief en 10.000 twittertekens

Wat gebeurde er vorige week op sociale media?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mocht stoppen met sociale media een goed voornemen van het Nederlandse volk zijn, dan is dat niet gelukt. Het volume online blijft in 2016 onverminderd hoog. Andere goede voornemens kwamen deze week wel uit.

related partner content for mobile comes here

10.000 Twittertekens

Het gerucht gaat dat Twitter de 140 tekens-limiet gaat opheffen en dat het voortaan is toegestaan 10.000 tekens te gebruiken. Ceo Jack verstuurde, uiteraard via Twitter, . De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend, schrijft Jaap Stronks . Maar ja, nuance is niet het sterkste punt van twitteraars. Dus werd de hashtag vorige week bijna 500.000 keer gebruikt wereldwijd.

Hoe dan ook, denk eens na over wat jij met jouw merk wilt doen als het aantal tekens op Twitter onbeperkt is.

IJzel

Het was koud vorige week. Althans, koud in een deel van het land. In onderstaande kaart zie je dat juist de noordelijke plaatsen veel werden besproken in combinatie met ijzel. Perfecte content voor geografisch getargete social media campagnes, zou je zeggen. Alleen ik heb ze niet voorbij zien komen. Gemiste kans! Of heb ik ze gemist? Hoe dank ook, het leverde wel op online!

Trusted Media

Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer, ex-Telegraaf, hadden ook goede voornemens. Zij lanceerden vorige week Trusted Media, een nieuw mediaformat. Daar was direct op, want: what’s new? Opvallend is wel dat op één dag spraken over het nieuwe format van Paradijs en Emmer, dat zich eigenlijk afzet tegen de huidige media. Ook opvallend dat ze dat op hun eigen blog deze persaandacht van de oude media .

Tot volgende week! Dan kijk ik onder andere naar wat we kunnen leren van David Bowie en de Vakantiebeurs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in