
Reclamebureaus zijn onvoldoende doordrongen van de gevolgen die de verschuiving in mediagebruik naar online met zich meebrengt, stelt Van der Feltz in een dubbelinterview met Ralph Wisbrun. Vanuit een jarenlange massamediale traditie zijn de reclame bureaus gewend om rekening te houden met de voorkeuren van een breed publiek. Een groeiend deel van de mediaconsumptie vindt echter online plaats. Communicatie is hier veel gerichter.
Reclamebureaus hoeven minder rekening te houden met de algemene smaak. In plaats daarvan kunnen ze zich richten op specifieke doelgroepen. Wat Van der Feltz betreft komt dit nog onvoldoende in het werk van bureaus tot uiting.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeEen typerend kenmerk van online communicatie is bovendien dat je hier interactie kunt creëren. Een voor de hand liggende vaststelling, wellicht, maar volgens de Google-directeur wel met vergaande implicaties. 'Het gevolg hiervan is dat de gebruiker deel uitmaakt van de campagne. En dat betekent dat je veel radicalere keuzes kunt maken.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee