Dit blijkt uit onderzoek van Jungle Rating en Greenprices. Hiertoe werden 319 consumenten ondervraagd met behulp van een elektronische vragenlijst. Daarnaast zijn een tiental diepte-interviews afgenomen. 67% van de ondervraagden zegt voldoende op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen op de groene energiemarkt. Wat betreft de informatieverstrekking door de ‘eigen leverancier’ zijn veel minder consumenten tevreden. Slechts 33% vindt dat ze voldoende informatie van de huidige leverancier ontvangen. ‘De leveranciers geven hun geld vooral uit aan dure marketingcampagnes en niet zozeer aan het voorlichten van hun eigen en potentiële klanten,’ concludeert Jungle Rating. De consument wil informatie ontvangen over prijzen van groene energie (80%), de wijze waarop de energie is opgewekt (75%) en de herkomst van de energie (70%).
‘Uitleg over groene energie onvoldoende’
Energieleveranciers geven onvoldoende uitleg over groene energie. Slechts 33% van de ondervraagden zegt voldoende informatie te ontvangen…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu