De Persgroep Nederland en België krijgen één organisatie

Beide landen moeten intensiever gaan samenwerken. Erik Roddenhof gaat de nieuwe organisatie leiden.

Erik Roddenhof
de Persgroep

De Persgroep past haar managementstructuur aan en installeert een België-Nederland (BENE) organisatie. Het uitgeefconcern wil een intensievere samenwerking tussen beide landen om de digitale transformatie te versnellen. Erik Roddenhof, nu CEO van de Persgroep Nederland, gaat de nieuwe BENE-organisatie leiden. Hij blijft ook de topman in Nederland.

De Persgroep Publishing/Medialaan wordt geleid door Kris Vervaet (CEO) en Dirk Lodewyckx (CMO & COO van de audiovisuele activiteiten). De directie blijft verder ongewijzigd met uitzondering van Erwin Deckers die Chief Creative Officer (CCO) wordt binnen de BENE-directie.

Advertentie

Nieuwe online tak

Ook komt er het onderdeel Persgroep Online Services: de online services van België (Vacature, Spaargids, mijnenergie en Livios) en Nederland (Nationale Vacaturebank, Tweakers, Intermediair en Autotrack), en de Belgische telco-activiteiten (Mobile Vikings en JIM Mobile) komen in een aparte unit en krijgen dus ook een eigen focus. Naar een nieuwe CEO voor deze organisatie wordt gezocht.

Nieuwe manier om adverteerders te bedienen

Christian Van Thillo, Group CEO de Persgroep: “Onze strategie is in grote mate gericht op de digitale transformatie van onze media. Het gaat in de eerste plaats over de convergentie van woord, beeld, video en audio, maar ook over data, toptechnologie en een totaal nieuwe manier om onze adverteerders te bedienen. We hebben vastgesteld dat onze bedrijven in België en Nederland intensiever moeten samenwerken om deze transformatie te realiseren. Media zijn cultureel sterk verankerd en precies daarom is het essentieel om sterke lokale directies te hebben, maar de digitale ontwikkeling en de concurrentie tegen de internationale spelers vragen juist weer om schaal en krachtenbundeling over de grenzen heen.'

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie