Overslaan en naar de inhoud gaan

Digital out of home bestedingen in 2019 met 34 procent gestegen

Digitale OTS (Opportunity To See) in het buitenreclameonderzoek geïntroduceerd.
Dooh

De netto bestedingen van digital out of home (DOOH) zijn vorig jaar met 34 procent gestegen naar ruim 75 miljoen euro. Daarmee maakt DOOH inmiddels 36 procent uit van de totale bestedingen aan out of home. Die kwamen in 2019 op 211 miljoen euro.

De verwachting is dat het aandeel DOOH op termijn gaat stijgen naar 50 procent.

Dat blijkt uit cijfers van JIC Buitenreclame Onderzoek (BRO), een JIC waarin zowel OOH-exploitanten (Outreach) als adverteerders (BvA) en mediabureaus (PMA) zijn vertegenwoordigd. 

Met de cijfers introduceert BRO meteen de digitale OTS (Opportunity To See) in het buitenreclameonderzoek. BRO definieert deze als: 'De Digitale OTS is de som van de contactkansen voor een advertentie binnen zichtafstand op een digitaal OOH reclameobject van minimaal 2 aaneengesloten seconden.'

Een objectieve vergelijking van verschillende OOH exploitanten was tot nu toe onmogelijk geweest omdat elke exploitant haar eigen methode voor contactbepaling gebruikt. Vanaf vandaag kunnen alle bij BRO aangesloten exploitanten like-for-like worden vergeleken op bruto bereik en contacten.

De OOH exploitanten die de Digitale OTS van BRO per 2 juni zullen introduceren zijn: Centercom, Clear Channel Nederland, Exterion Media, Hillenaar Outdoor, JCDecaux en OV Media.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in