Overslaan en naar de inhoud gaan

Ernst-Jan Pfauth en Alexander Klöpping gaan met Maven Publishing merken bouwen rond auteurs

Mediamakers en uitgever Maven beginnen joint-venture, Pom.press om inhoudelijk enthousiasme te combineren met marketing
POM

‘Met oprichter Sander Ruijs van Maven borrelde in de tuin het idee op voor een uitgeverij. Hoe Maven merken opbouwt met auteurs vinden we heel vernieuwend en kansrijk, zoals met Wouter de Jong en zijn Mind Gym en Superkrachten, of Mark Tuitert met Drive. Maven ziet boeken niet als een los product, maar bouwen aan een langetermijnsucces’, zegt Ernst-Jan Pfauth.

Samen met Alexander Klöpping heeft hij een bedrijf dat voornamelijk podcasts produceert, met Pom (Podcast over Media) als belangrijkste. Pfauth: ‘Officieel is Pom een podcast over technologie en media, maar eigenlijk is het meer een podcast waarin twee nerds elkaar boeken aanraden.’

Pomperium

Pom.press gaat als uitbreiding van hun ‘Pomperium’ boeken uitgeven, zowel op papier als digitaal en in audio over media, technologie en leven in de wereld van nu. Dit zal gepaard gaan met het bouwen van communities rondom auteurs die worden geholpen met nieuwsbrieven, chatgroepen, fora en evenementen.

Maven is in 2009 opgericht door Sander Ruijs, die met ervaring als brand manager (van Rexona) bij Unilever de uitgave van een beperkt aantal titels per jaar combineert met marketing. Pfauth was de eerste uitgever van De Correspondent en begon in 2016 podcast Pom met Klöpping. Deze is ondergebracht bij het Deense Podimo door overname van platform Dag en Nacht Media dat Pom exploiteert.

Bij Podimo kregen de makers een licentiecontract. Dat levert hun volgens Pfauth meer op dan de sponsoring waarmee Dag en Nacht Pom financierde. ‘En we hoeven die reclames niet meer voor te lezen, wat je toch met een zekere gêne moesten doen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in