Grolsch en Talpa Network komen met Grolsch 0.0 FM

24 uur per dag een 'sonic bier experience'.

Talpa Network en Grolsch beginnen Grolsch 0.0 FM, een digitaal radiostation waarvan de audio is opgenomen in de brouwerij van Koninklijke Grolsch in Enschede. Daarmee wil de bierbrouwer zijn bier naast proeven ook laten horen. Deze 'sonic bier experience' is vanaf vandaag te beluisteren in de Radio Veronica-app, op radioveronica.nl en via Juke.

Advertentie
advertisement

Geluks- en rustmomenten

Grolsch en Talpa Network willen met de 'zender' inspelen op de behoefte aan eigen geluks- en rustmomenten. In dit geval rustgevende biergeluiden. Het openen en inschenken van en het blazen op een bierflesje, ze komen allemaal voorbij. De audio is speciaal voor 0.0 FM opgenomen in de brouwerij van Grolsch in Enschede: zo zijn de 0.0%-bierflesjes (zoals 0.0% Radler en de Weizen 0.0%) de instrumenten en worden de koperen brouwketels gebruikt als klankschalen.

Om de lancering te ondersteunen staat Radio Veronica deze week in het teken van Grolsch 0.0 FM. In elk programma hoor je de ‘0.0 Blaastest’: een bekende track geblazen op een Grolsch 0.0%-flesje. Luisteraars die het nummer goed raden maken kans op een week in de Grolsch Camper (uit de commercial) met zakgeld.

0.0-campagne

Ellen Slaa Kamphuis, brandmanager Grolsch: ‘We zijn net begonnen met de nieuwe Grolsch alcoholvrij campagne op tv en daar wilden we graag een medium aan toevoegen.'

Credits
Grolsch: Ellen Slaa Kamphuis, Merlinde Warners
Creatie: Robbert Hilgeman, Stefan Da Costa Gomez, Wouter van der Pauw
Strategie: Rose Zandvliet
Design: Stefan Da Costa Gomez, Davidson Lopes
Agency Producer: Wibout Warnaar
Account: Django van der Miessen
Project Management: Margriet Wery
Radio Veronica: Niels van Baarlen, Vincent de Lijser
Audio: Jaap Wajer, René Thie
VO: Marisa Heutink (0.0 FM) Rick Romijn (spots)
Online: Theun Herder

Plaats als eerste een reactie

Advertentie