Overslaan en naar de inhoud gaan

Adtrackmedia start in Nederland met digitale tunnelreclame

Het bedrijf lanceert samen met de RET als eerste in Noord Europa een nieuwe digitale manier van adverteren.
MetroRdam
Rotterdamse metro eerste in Nederland met tunnelreclame

Adtrackmedia opent een Nederlands kantoor. Het media- en technologiebedrijf beheert een groeiend wereldwijd netwerk van eigen digitale advertentiesystemen in tunnels (zoals trein- en metrotunnels). Maarten Duijne is aangesteld als country manager voor Nederland. Hij komt van Exterion Media, waar hij zeven jaar werkte.

Recent won adtrackmedia een aanbesteding van het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET om ‘in-tunnel’ reclame te gaan exploiteren.

Het oorspronkelijk Canadese bedrijf is inmiddels wereldwijd actief in veel grote steden, zoals São Paulo, Seoul, Madrid en Barcelona. De bedoeling is om snel te expanderen, onder meer in Europa.

De systemen van adtrackmedia leveren full-motion videoadvertenties met hoge resolutie en moeten zo een ‘unieke media-ervaring’ in de tunnel creëren.

Een onderzoek dat dentsu in Spanje (Madrid) deed naar het effect en de waardering van in-tunnel advertising pakte goed uit voor adtrackmedia. Het bleek het hoogste niveau van herinnering te hebben van alle out-of-home advertenties. Ook de waardering voor de reclames (cases van Nespresso en Fructis) was hoog.

Maarten Duijne: 'De eerste adverteerders zijn Fanta (Coca-Cola), Samsung en Unique die via deze weg hun nieuwe producten en diensten aan metroreizigers tonen. De introductie van deze vorm van advertising is in Nederland zowel een showcase van moderne technologie als een toekomstvisie. De technologie is bewezen in andere wereldsteden en de intentie is er om snel verder uit te breiden binnen het RET-netwerk. Dat hopen we ook op korte termijn elders in Nederland en Europa te doen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in