Hogeschool Utrecht zet influencers in voor werven studenten

Dylan Haegens, Sophie Milzink en Défano Holwijn moeten scholieren enthousiasmeren voor techniek.

Met de inzet van YouTube talenten wil Hogeschool Utrecht ´de latente bèta inspireren om na te denken over een toekomst waarin technologie een grote rol speelt´. De eerste video staat sinds zondag online en is van .

Omdat niet iedere influencer geschikt is om fans op een geloofwaardige manier te inspireren voor een toekomst in technologie, begon influencer agency 3sixtyfive al in januari dit jaar met het identificeren en matchen van influencers. Uiteindelijk werden YouTubers Dylan Haegens,  en  gevraagd om scholieren te enthousiasmeren voor techniek. 

Met een speciale campagnepagina, informatie van relevante opleidingen en Open Dagen worden scholieren uitgedaagd om zich verder te verdiepen. Zo wordt op de Open Dag (8 oktober en 5 november) een exclusieve sessie georganiseerd waarin de YouTubers aan de hand van hun video&;s de toekomst verder verkennen. Dit doen zij samen met experts als Sander Duivestein (robotisering en A.I.) en Jesse van Doren (internet of things). Vanuit Hogeschool Utrecht schuiven eveneens experts aan: studenten met innovatieve projecten op bijvoorbeeld het gebied van zonne-energie of robotisering.

Hogeschool Utrecht is naar eigen zeggen de eerste onderwijsinstelling die influencer maketing inzet voor het werven van leerlingen. In eerste instantie is er gekozen voor een pilot voor de technische opleidingen Engineering, ICT en Built Environment. 

Advertentie
advertisement

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie