Huis-aan-huismagazine City verschijnt vanaf september in vijf grote steden

Onderzoek naar verdere uitbreiding.

Huis-aan-huismagazine verschijnt na kort uitstel door Covid-19 begin september wekelijks in vijf grote Nederlandse steden: Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Tilburg en Haarlem.

Daarmee komt de oplage van 400.000 na de eerste verschijning in Amsterdam in de zomer van 2018. In elke stad is er aandacht voor lokaal nieuws, cultuur en sport, aangevuld met BN'ers uit de entertainment, cultuur en sport. Initiatiefnemers H-A-H Retail en uitgeverij Trusted Media van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer streven ernaar gemiddeld 25 procent redactionele content te bieden naast de advertenties met aanbiedingen van retailers.

Advertentie
advertisement

Verdere uitbreiding

H.A.H. Retail onderzoekt de komende periode welke andere steden in aanmerking komen om City uit te brengen. Uit eerder onderzoek in Amsterdam zou blijken dat het magazine aanslaat bij een groot publiek én populair is bij adverteerders.

Paradijs schat dat City met nieuwe edities in andere gemeenten nog door kan groeien naar een bereik van 2 miljoen adressen.

JA-sticker

De introductie van City in Amsterdam in 2018 was een tegenzet na het verbod op ongerichte verspreiding van folders in de hoofdstad (tenzij er een JA-sticker op de postbus is geplakt). Trusted Media sprong er op in met een weekblad met - toen - de vereiste 10 procent redactie. De gemeente zat daar mee in zijn maag.

Nu kan City verder uitbreiden naar andere gemeenten door een andere verspreidingsvorm en het streven om ieder magazine voor minstens 25 procent uit onafhankelijke journalistieke content te laten bestaan. De bijbehorende aanbiedingenfolder komt in de bus bij de huishoudens met JA-gestickerde brievenbussen. In andere brievenbussen (behalve die met NEE-sticker) wordt City bezorgd.

De uitgever laat weten de JA- en NEE-sticker en aantal keer per jaar mee te bezorgen bij het magazine.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie