Nieuw medianetwerk Just Another Network richt zich op generaties Y en Z

Content, bereik, data en sales onder 1 dak. Onder anderen Marko van Kampen en Fares Masharawi founders, met Humberto Tan, Kees de Koning.

Het nieuwe jongerenmedianetwerk Just Another Network gaat vandaag van start en wil een antwoord zijn op wat traditionele media laten liggen als het gaat om het bereik van de generaties Y en Z. In totaal gaat dat om een groep van 5,5 miljoen Nederlanders.

Het nieuwe medianetwerk brengt talent, content, bereik, data en sales samen onder één dak. Daarnaast wordt nadrukkelijk ingezet op journalistiek, entertainment en talentontwikkeling. Just Another Network begint met titels als Rumag, VKMag, DailyBuzz, Axed, Convo, First en ParraTV. Met deze platforms als basis moet het netwerk de komende tijd verder worden uitgebouwd.

Founders en investeerders

Initiatiefnemers zijn onder anderen Marko van Kampen, oprichter van Makers Channel en voormalig creatief directeur DPG Media en Fares Masharawi van ParraTV. Daarnaast zijn Humberto Tan en Kees de Koning (TopNotch) non-executive founders. Michel Palmen (ViacomCBS) wordt agency director. 

Informal investors zijn onder anderen Bert Habets (ex-RTL, nu Tradecast), Valentijn Bras (Scoupy), Ralph de Vries (Wasteless) en twee venture capital firms, waaronder DGI Ventures. 

De titels samen bereiken nu zes miljoen mensen uniek per maand (cumulatief) en hebben samen 42 miljoen videoviews en zo’n driehonderd miljoen impressies op sociale media. De doelstelling om het grootste Nederlandse medianetwerk voor de jongere doelgroepen te creëren, moet behaald worden met overnames, strategische partnerships, investeringen in content en talent, synergie en de oprichting van nieuwe online platforms. Ook wil Just Another Network talent opleiden.

Eigen domein

Van Kampen: 'Ik heb van dichtbij gezien hoeveel moeite grote mediabedrijven hebben jongeren aan zich te binden. Het is geen onwil, maar het vergt in mijn ogen een ander soort organisatie en daar is te weinig focus en/of kennis voor binnen de huidige traditionele media. Een gemiste kans, want er is echt momentum voor een jongeren media netwerk.'

Masharawi: 'Ik breng mijn platform bij Just Another Network in omdat we samen sterker staan. Maar belangrijker nog: het wordt tijd dat de jeugd een eigen domein binnen het Nederlandse medialandschap krijgt.' 

Naast haar netwerk biedt Just Another de mogelijkheid aan strategische partners en merken om via één loket campagnes en content te ontwikkelen voor en door jongere doelgroepen. Michel Palmen gaat het interne bureau leiden dat dit faciliteert. Hij was director commerce, partnerships & products bij ViacomCBS. Palmen: 'Door deze consolidatie kunnen we in een gefragmenteerd landschap, merken, makers en audiences op schaal verbinden met branded entertainment oplossingen.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie