Jumbo Supermarkten tuigt Media & Partnerships op

Team moet adverteerders helpen binnen de eigen retail mediaomgeving.

Vlnr Sita Bakker, Carolien de Rooi, Monique Pennings, Helen Dekker, Natascha de Waal en Patrick van den Bosch

Jumbo Supermarkten tuigt een eigen media-afdeling op met de naam Jumbo Media & Partnerships om crossmediale oplossingen voor adverteerders te bedenken binnen de eigen retail mediaomgeving.

Het team staat onder leiding van Monique Pennings en bestaat verder uit Sita Bakker - voorheen onder meer UM en OMD -, Carolien de Rooi (was brand marketing lead bij Wehkamp en daarvoor head of marketing partnerships bij Sanoma|SBS) en Natascha de Waal (ex-Ster). Accountmanagers Patrick van den Bosch en Helen Dekker, die beiden afkomstig zijn van Smulweb, en Annabel van Dingenen, maken ook deel uit van het team.

Pennings zegt dat Jumbo adverteerders wil helpen succesvol te zijn 'door het samen te doen.

Advertentie
advertisement

Het mediaportfolio van Jumbo bestaat uit onder meer uit Hallo Jumbo magazine, Jumbo Radio, Jumbo.com, Smulweb.nl, sociale kanalen, e-nieuwsbrieven, apps, crossmediaal platform Wat Eten We? en bijna zevenhonderd winkels. 

Voor de verkoop van de proposities werkt Jumbo ook samen met Summit Retail Media Group.

Verder blijft UM het mediabureau van Jumbo. Business manager Richard van der Steeg: 'UM heeft geholpen bij de voorbereidingen en start, maar is niet betrokken bij de operatie van Jumbo Media & Partnerships.'  

Plaats als eerste een reactie

Advertentie