Kantar neemt MeMo² over

Kantar heeft de Amsterdamse crossmediale effecttrackingspecialist MeMo² overgenomen.

Kantar, wereldwijd marktleider in datagedreven inzichten, heeft de Amsterdamse crossmediale effecttrackingspecialist MeMo² overgenomen. De overname is woensdag bekendgemaakt.

Het team en portfolio van MeMo², met een goede reputatie voor geavanceerd en innovatief crossmediaal onderzoek en analyse, vormen een sterke aanvulling op het aanbod van Kantar op het gebied van media- en marketingeffectiviteit. Door de overname worden 50 specialisten toegevoegd aan het Kantar-team om de crossmediale effectiviteitsactiviteiten in Europa uit te breiden.

A Kantar Company

Met de overname stappen 50 crossmediale specialisten van MeMo² over naar de Nederlandse en Europese Kantar-organisatie. De activiteiten van MeMo2 gaan door onder de huidige merknaam, maar daaraan wordt ‘a Kantar company’ gekoppeld. MeMo2 zet haar activiteiten voort als zelfstandige unit binnen Kantar.  Klanten van MeMo² behouden dus dezelfde teams en service. Ook het managementteam, de diensten en locaties van MeMo² blijven ongewijzigd.

IAB Europe Awards

Sinds 2004 heeft MeMo² een sterke internationale reputatie opgebouwd op het gebied van geavanceerde crossmediale effecttracking, analytics en data science. Zo won MeMo² vorige week vier gerenommeerde IAB Europe Research Awards. Bovendien heeft MeMo² een nieuwe vorm van crossmediale analyse geïntroduceerd met behulp van de THX. perron. Deze nieuwe meetmethode kan worden gebruikt om automatisch real-time crossmediale effectiviteit, retailverkeer, merkeffecten en koopgedrag te bepalen.

Geavanceerde crossmediale meetdiensten worden steeds populairder vanwege de onzekerheid over effectieve crossmediale reclame. Ontwikkelingen als toenemende mediafragmentatie, groei van omnichannel retail, versnelling van digitalisering, verdwijnen van cookies, de kracht van ommuurde tuinen en 'de snel veranderende consument' maken de uitkomst van media- en marketinginvesteringen onzeker.

Ambitie

'Dit is onze derde overname sinds we een onafhankelijk bedrijf zijn geworden en dit illustreert de ambitie die we hebben bij Kantar', reageert Gonzalo Fuentes, President Insights EMEA bij Kantar. 'MeMo² is een sterke aanvulling op ons portfolio gericht op media-effectiviteit. Dit versterkt onze concurrentiepositie in Nederland en in de rest van Europa De hoge mate van automatisering die MeMo² biedt, sluit aan bij onze strategie om zeer schaalbare producten te ontwikkelen die geavanceerde technologie combineren met onze diepgaande data- en analysemogelijkheden.'

'In de huidige uitdagende en competitieve bedrijfsomgeving is inzicht in de effectiviteit van complexe campagnes nog nooit zo belangrijk geweest', zegt Bram van Schaik, General Manager Insights Division Kantar Nederland. 'De overname van MeMo² maakt het voor onze klanten makkelijker om te groeien met investeringen in promoties, marketing en crossmediale reclame. Met deze uitbreiding van ons portfolio kunnen we klanten nog beter adviseren over de ROI van hun media-inspanning, de effectiviteit van hun campagnes en de korte en lange termijn effecten op hun merk.'

Resultaten

Tim Koekkoek (Managing Partner MeMo²) en Marcel Vogels (oprichter MeMo²) voegen hieraan toe: 'Sinds 2004 volgen we onze visie op 'Brands in control'. Met deze visie spelen we in op een wereld waarin merkspecialisten, marktonderzoekers, marketing intelligence specialisten, marketeers, mediaspecialisten, commercieel managers en retailspecialisten sneller controle en richting willen over de dynamiek en attributie rondom merk- en omzetgroei. Dit maakt de samenwerking met bureaus en mediapartijen een stuk doelgerichter. Naast de duidelijke controlefunctie die onze geavanceerde oplossingen in media- en marketingeffectiviteit bieden, is de manier waarop we samen met onze partners / klanten werken ook een grote troef. MeMo² werkt samen met merken om samen op een datagedreven manier resultaten te verbeteren. Indien mogelijk per dag, week of in ieder geval tijdens een lopende campagne. Deze manier van werken binnen Kantar willen we graag delen met onze MeMo² crew.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie