Mars consolideert media-account bij MediaCom

Het concern hield sinds begin dit jaar een mediareview en wilde één bureau voor het gehele account.

  • Media
  • 8 August 2018
  • Maarten Hafkamp
Mars

Mars heeft het internationale media-account geconsolideerd bij MediaCom. Het concern dat merken als Mars, M&M's, Twix, Snickers, Freedent, Royal Canin, Whiskas en Uncle Ben's in het portfolio.heeft, kondigde in januari een review aan.

MediaCom (GroupM) deed mondiaal al de planning sinds december 2014. Media-buying was lokaal geregeld, verdeeld tussen Publicis Groupe's Starcom, Mediacom en OMD (Omnicom). Deze drie bureaus waren uitgenodigd voor de review.

Advertentie

Data centraal

In een statement zegt chief marketing officer Andrew Clarke dat de samenwerking met MediaCom 'een cruciale accelerator wordt in de ambitie van Mars om sneller en innovatiever te worden als het gaat om de behoeften van de consument'. Daarmee is Mars één van de vele adverteerders die op een eenvoudigere en snellere manier wil samenwerken met (media)bureaus.

GroupM (waar MediaCom onderdeel van is) presenteerder volgens Mars een model waarbij data centraal staan.

Volgens cijfers van reclamevaktitel Advertising Age spendeerde Mars 3,5 miljard dollar wereldwijd.

MediaCom in de winning mood

MediaCom blijft het goed doen in pitches, zowel internationaal als nationaal. Vorige week nog werd bekend dat Shell wereldwijd opnieuw voor het mediabureau had gekozen. Eerder dit jaar koos in Nederland ABN Amro voor het GroupM-bureau.

 

 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie