Overslaan en naar de inhoud gaan

Bakkie Media: marketing in de sportzomer

De sportzomer is voorbij en die zat vol met hoogte- en dieptepunten. Dat geldt ook voor hoe de merken ermee omgingen.
Marketing in sportzomer
© sportzomer 2024
Marketing in sportzomer
© sportzomer 2024

Weet je nog dat ‘ie eraan kwam? De sportzomer van 2024 is alweer voorbij en die zat vol met hoogte- en dieptepunten. Dat kun je ook zeggen over hoe de merken ermee omgingen. We blikken terug op het EK Voetbal en de Olympische Spelen. Lokaal hadden ING, Odido en Jumbo en Nike hun plannetjes klaar, maar ze werden uit het water geblazen door Red Bull en The North Face, maar qua aandacht wonnen The Muffin Man, Raygun en de Snollebollekes het. 

related partner content for mobile comes here

Thijs deelt deze keer geen medailles uit maar een gouden, zilveren en bronzen Barista. En om zeker te weten dat een echte expert zijn mening geeft hebben we Thomas van Schaik (oud NOC*NSF) gevraagd om zijn kijk te geven op de wereld van sportmarketing en sportsponsoring. Hoe staat sportsponsoring ervoor (spoiler: beter dan ooit!) en op welke manier worden sporters zelf merken en mediakanalen?

De spraakmakende openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs was voer voor ons Complot or not-item. En onze sluitingsceremonie is enigszins triest, want we nemen afscheid van een ware held, niet uit de sport, maar wel uit de wereld van Star Wars.

Genoeg reden om er weer eens lekker voor te gaan zitten. Luister de aflevering op:

Spotify

Apple Podcast

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in