Overslaan en naar de inhoud gaan

De impact van audio en de rol van een krachtig sound logo

Roel Willemsen, Sales Director Talpa Media, over het belang van de inzet van audio voor je merk.
Talpa Media

Wij zijn Talpa Media: Talpa Media is hét open medianetwerk van Nederland. Met iconische merken en toonaangevende partners staan we midden in het leven van de consument – van Formule 1 tot Hart van Nederland en van LINDA. tot Radio 538. Wij geloven dat campagnes meer moeten doen dan bereik alleen. Daarom verbinden we de kracht van audio en video met creatieve integraties, digitale innovatie en slimme data. Zo maken we communicatie persoonlijker, relevanter en aantoonbaar waardevoller.

Lees meer

Of je nu gaat voor massabereik, slimme targeting of creatieve partnerships: bij Talpa Media vind je oplossingen die werken. #samenbereikjemeer

Lees minder
Dag van de audio

Audio is onderdeel van ons dagelijks leven: we staan ermee op en gaan ermee naar bed. Audio heeft het grootste aandeel in mediaconsumptie. Terwijl online muziekdiensten en podcasts blijven groeien, behoudt radio een unieke positie. Binnen het domein ‘luisteren’ heeft radio nog altijd het grootste bereik, met 13,3 miljoen luisteraars per week. Met audio bereik je dagelijks maar liefst 80 procent van alle Nederlanders en radio alleen al haalt een dagelijks bereik van 60 procent.

De kracht van geluid in merkcommunicatie

Audio neemt een steeds grotere rol in binnen de mediamix van merken. Voor merken biedt dit grote bereik kansen om de impact van audio optimaal te benutten.  Hoe jouw merk klinkt, ofwel jouw sonic branding, is van groot belang. Steeds meer adverteerders denken hier bewust over na en erkennen het belang van sonic branding. Een sterk sound logo is daarin essentieel.

Het sound logo top-30 onderzoek

Sonic branding bureau TAMBR onderzocht, in samenwerking met Talpa Media en Unravel Research, in dit kader de prestaties van dertig sound logo’s om aan te tonen hoe geluid een directe associatie met een merk oproept, merkbeleving versterkt en positieve gevoelens opwekt. Dit omvatte bekende merken zoals Albert Heijn, Jumbo, Douwe Egberts en Netflix. Strategisch gebruik van sound logo’s biedt groeikansen voor merken. Het sound logo top-30 onderzoek onderstreept de impact van een goed sound logo dat consistent wordt doorgevoerd over alle kanalen.

Met het sound logo top-30 onderzoek willen we voor adverteerders in kaart brengen hoe goed ze hun soundlogo inzetten en waar eventueel verbeteringen door te voeren zijn. Tevens geven de uitkomsten een leidraad voor merken die nog in de ontdekkingsfase van hun soundlogo zitten.

Jouw sound logo ook laten onderzoeken?

Vanaf deze maand start Talpa Media elke maand een onderzoek waarmee merken waardevolle inzichten krijgen in de sterke en zwakke punten van hun sound logo. Wil je jouw merk ook laten meenemen? Er is nog ruimte om aan te haken! Neem vandaag nog contact op met Roel Willemsen, Sales Director Talpa Media.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Talpa Media

Wij zijn Talpa Media: Talpa Media is hét open medianetwerk van Nederland. Met iconische merken en toonaangevende partners staan we midden in het leven van de consument – van Formule 1 tot Hart van Nederland en van LINDA. tot Radio 538. Wij geloven dat campagnes meer moeten doen dan bereik alleen. Daarom verbinden we de kracht van audio en video met creatieve integraties, digitale innovatie en slimme data. Zo maken we communicatie persoonlijker, relevanter en aantoonbaar waardevoller.

Lees meer

Of je nu gaat voor massabereik, slimme targeting of creatieve partnerships: bij Talpa Media vind je oplossingen die werken. #samenbereikjemeer

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in