Overslaan en naar de inhoud gaan

De keuze van... Omar Kbiri

In de aanloop naar VEED deelt wekelijks een bekende uit de YouTube-wereld zijn of haar favoriete influencercampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Omar Kbiri is influencer manager en mede-oprichter van influencerbureau 

related partner content for mobile comes here

. Hij is bedenker van het VEED Festival, dat hij samen met Nederlandse YouTubers organiseert. Ook spreekt hij tijdens de industriedag voor marketeers over de YouTube-wereld, .

.

.

 

Welke influencercampagne is jouw favoriet?

Voor mij was de beste influencercampagne eigenlijk niet echt een campagne. Het voelt eerder als een oprechte samenwerking, met als resultaat een prachtige win-win-win: die van Pharrell met G-Star.



Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Waarom deze influencercampagne?

Omdat deze andersom is ontstaan qua proces. Te vaak zijn samenwerkingen tussen merken en influencers vrij eenzijdig ontstaan. Het merk heeft de vraag en vanuit dat perspectief wordt een influencer gezocht om mee samen te werken. Vaak gaat daar al een stuk van de authenticiteit verloren. Terwijl merken vaak omringd zijn met prachtige projecten die ze met wat moeite zo aansluiten kunnen bij hun doelstellingen. Projecten die alleen een klein duwtje in de rug nodig hebben, waarin een merk een sterke rol kan spelen.

 

Bureaus dienen volgens mij meer eeerst de curatoren van ideeën te zijn en vervolgens het management om het idee te laten aansluiten bij de missie van beide partijen. Pharrell zijn samenwerking met G-Star is daar een prima voorbeeld van. Pharrel zocht een partij om zijn visie mee te kunnen uitbouwen, iets dat de wereld mooier zou maken. En nu is het zelfs zover dat een van &

;s werelds meest invloedrijke pop-iconen onderdeel is van het creatieve team van G-Star. Mooier wordt het niet. 

;s werelds meest invloedrijke pop-iconen onderdeel is van het creatieve team van G-Star. Mooier wordt het niet. 

 

Welk cijfer (1-10) zou je deze influencercampagne geven?

10+

 

Eerste Nederlandse Brand Campagne 2015 Award
Vanaf 1 maart kunnen marketeers en bureaus hun cases voor de ‘Beste Brand Influencers Campagne 2015’ award. Dit is een vakprijs waarbij de YouTubers zelf kiezen wat zij de beste campagne van het afgelopen jaar vonden. De  winnaar wordt bekend gemaakt op 8 april tijdens de  conferentie over influencers, storytellers en social media.

 

Zie hier voor de ;De keuze van&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in