Overslaan en naar de inhoud gaan

Dutch Media Week start prijs voor mediamaker met de meeste positieve impact

De eerste prijsuitreiking vindt op 5 oktober plaats tijdens het Dutch Media Week Dinner in Beeld & Geluid.
Dutch Media Week
© Afbeelding: Dutch Media Week
Dutch Media Week
© Afbeelding: Dutch Media Week

De organisatie van de jaarlijkse Dutch Media Week start een eigen prijs. Deze Dutch Media Week Award wordt tijdens de eerstvolgende editie uitgereikt aan 'de mediamaker die de meeste positieve impact heeft gecreëerd.'

related partner content for mobile comes here

Reden om de award in het leven te roepen is dat de makers van medianieuws met impact vaak onbekend blijven voor het grote publiek, aldus de organisatie. De prijs moet erkenning vanuit de media-industrie geven aan de maker. Dat kan een maker van een podcast, radio- of tv-programma zijn, maar bijvoorbeeld ook een gameontwikkelaar of boekauteur.

Het is niet de enige nieuwe Impact-award. De Televizier-verkiezing introduceerde begin deze maand ook een Impact-prijs, bedoeld voor een videoprogramma op tv, een streamingsdienst of onlinekanaal. Deze prijs is bedoeld voor een programma 'dat echt iets heeft losgemaakt in de samenleving.' Consumentenstemmen bepalen de winnaar.

Juryprijs

De Dutch Media Week Award staat geen publieksstemmen toe. Een driekoppige jury bepaalt de winnaar. De jury bestaat uit Mark Deuze (hoogleraar mediastudies), Len Maessen (technologieredacteur) en Mischa Blok (verslaggever, radiopresentator en documentairemaker). Begin september maakt de jury de drie genomineerde mediamakers bekend. De winnaar wordt 5 oktober bekendgemaakt tijdens het Dutch Media Week Dinner in Beeld & Geluid. Daar vindt ook de prijsuitreiking plaats. 

Dutch Media Week

Op de Dutch Media Week, 3 tot en met 9 oktober in Hilversum, gaat het dit jaar met name over de voor- en nadelen van een 'maatschappij die door technologie steeds meer online kan én moet.'

Tijdens het evenement vindt er ook een recordpoging plaats om 200 uur lang live podcasts te maken

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in