Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail marketing is booming

E-mail marketing levert winst op. Uit een Amerikaans onderzoek uitgevoerd door Direct Marketing Association blijkt dat middelgrote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee derde van de Amerikaanse bedrijven zegt dat hun verkoop is gestegen door de inzet van e-mail marketing. Middelgrote bedrijven in de VS zagen hun verkoop in 2001 oplopen met 59,8 procent. Grote bedrijven boekten een stijging van 47,1 procent terwijl kleine bedrijven 42,6 procent noteerden.

Nog meer cijfers: voor iets minder dan een derde had e-mail marketing geen effect; voor vijf procent van de bedrijven werkte het zelfs negatief. Bijna twee derde vond e-mail marketing de beste manier om klanten te behouden. Ruim een derde zei het effectief te vinden voor klantenwerving. Over de vorm van e-mail marketing waren de respondenten eensgezind: tachtig procent maakte gebruik van het basale tekstformaat.

< SIZE=1>Bron: 6minutes <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in