Overslaan en naar de inhoud gaan

Fresh Bridge gaat de strijd aan met neppe stockfoto's #stocktober

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het is oktober! En waar de meeste mensen vooral denken aan Jobtober, Stoptober of Halloween heeft het brand publishing bureau Fresh Bridge een heel ander plan. Zij doen namelijk voor het tweede jaar op rij aan #Stocktober. Stocktober? Wat is dat? Voor degene die bekend zijn met de, vaak hilarische en overduidelijk in scene gezette, stockfoto’s hebben wij een mooi verhaal…

1. De hele maand oktober communiceert Fresh Bridge alleen nog maar via stockfoto’s, maar dan nagemaakt.

2. Dit houdt in dat alle foto’s die zij op social media plaatsen geïmiteerde stockfoto’s zijn. Herken je ze?

3. Waarom zij dit doen? Ze vechten tegen de ‘authenticiteit’ van merken die beweren dat ze echt en uniek zijn, maar ondertussen Shutterstock leeghalen.

“We zijn van mening dat stockfoto’s niet thuishoren in een content strategie. Het is per definitie content die niet echt of authentiek is. Daar prikt iedere doelgroep snel doorheen.”, aldus Chris Derksen, Senior Client Lead bij Fresh Bridge.

4. Volgens Fresh Bridge gaat het in marketingcommunicatie steeds meer om storytelling, verhaal en vertrouwen van de consument in een merk. Dit kan alleen bereikt worden wanneer er ook alleen wordt gecommuniceerd met echte beelden, geen nagemaakte emoties.

5. Daarnaast geven ze aan dat ze er gewoon niet van houden en dat het nep is. En daar hebben ze wel een punt.

6. En daarnaast levert het een (h)eerlijke reeks overdreven foto’s waar zij geen genoeg van kunnen krijgen! Volg #stocktober voor meer van deze prachtplaatjes.

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Simone Smit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Marnix

https://www.adweek.com/creativity/vince-vaughn-and-costars-pose-idiotic-stock-photos-you-can-have-free-163239/

Roderick Cremers

Hey marnix, Super leuk die link! Die hebben we als inspiratie gebruikt voor een paar van dit jaar's foto's!
Groeten Roderick

Munna vikram

Nice post windows 10 free download

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in