Overslaan en naar de inhoud gaan

Headquarters Unilever naar Rotterdam

Unilever maakt donderdag bekend dat het Rotterdam kiest als locatie voor zijn hoofdkantoor.
Miniatuurvoorbeeld

Het Brits-Nederlandse voedings- en verzorgingsmiddelenbedrijf heeft nu nog twee hoofdkantoren, in Londen en Rotterdam. De toezichtsraden van de Britse en de Nederlandse onderdelen zouden woensdagmiddag bijeen zijn om de knoop door te hakken.

Unilever beraadde zich op zijn 'duale' structuur sinds het bedrijf vorig jaar een vijandige overname door branchegenoot Kraft Heinz afweerde. Het tweede hoofdkantoor wordt nu onder meer uit kostenoverwegingen aan de kant geschoven. Verder zouden de mogelijkheden die Nederland heeft om een beschermingsconstructie in te bouwen tegen overnames een belangrijke rol hebben gespeeld bij de keuze voor Rotterdam.

Nederland en het Verenigd Koninkrijk hebben sinds de aankondiging van Unilever dat het mogelijk van de huidige structuur af wil, flink gelobbyd bij het bedrijf. Beide landen hoopten zo het Unilever-hoofdkantoor binnen de landsgrenzen te houden.

Geruchten dat Unilever voor Rotterdam zou kiezen, deden al langer de ronde. De afgelopen dagen werden berichten dat er nog deze week een besluit komt al steeds sterker. Unilever houdt het er officieel nog altijd op dat een beslissing voor het einde van de maand valt.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in