Overslaan en naar de inhoud gaan

Intensievere samenwerking reclamesector

Mede onder druk van de slechte conjuncturele situatie gaan de brancheorganisaties van adverteerders (BVA), reclamebureaus (VEA), het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het CCC zullen gezamenlijke activiteiten op het gebied van kennismanagement en public affairs worden gebundeld. Daarnaast komt er een speciale afdeling die de organisatie van congressen en prijsuitreikingen gaat verzorgen. Een deel van het personeelsbestand van VEA, GVR en BVA gaat daarmee over in het nieuw op te richten communicatiecentrum.

Alledrie de partners stoppen geld in het CCC, waarvan het bestaan voor in ieder geval twee jaar is gegarandeerd. VEA, BVA en GVR blijven overigens zelfstandig bestaan. Ze gaan zich, in afgeslankte vorm, toeleggen op hunwerkelijke kerntaken. Met de geïntensiveerde samenwerking willen de drie initiatiefnemers onder meer besparen op kosten voor huisvesting, management en programmatische doublures. Daarnaast is het de bedoeling om de reclamesector nadrukkelijk met één gezicht te profileren naar de politiek en andere belanghebbende partijen. Een derde oogmerk is te komen tot vakinhoudelijke verdieping. Nu zijn de initiatieven op dit terrein vaak te klein en te versnipperd. Als het CCC voorjaar 2003 operationeel is, moeten ook andere brancheorganisaties zich daarbij kunnen aansluiten of er diensten inkopen.

Bron: Het Financieele Dagblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in