Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Qmusic loopt terug, Radio 538 blijft stijgen

Radio Veronica is procentueel de grootste stijger in de top-10 radiozenders in oktober.
Miniatuurvoorbeeld
© 123RF
Miniatuurvoorbeeld
© 123RF

Het marktaandeel van Qmusic loopt in oktober terug in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het NMO luisteronderzoek. Qmusic komt in de commerciële doelgroep 20-49 uit op een marktaandeel van 19,4 procent. Dat was vorig jaar oktober 24,2 procent (index 80). Radio 538 blijft doorgroeien en staat stevig op een tweede plaats met 16,5 procent (was 12,6, index 131).

related partner content for mobile comes here

 

Radio Veronica en Joe

Radio Veronica is procentueel de grootste stijger in de top-10 radiozenders in oktober. De zender heeft een aandeel van 3,5 (was 2,0 procent, index 175). Ook Joe boekt succes met een marktaandeel van 7,1 procent (was 4,7, index 151) en komt dicht in de buurt van Radio 10. Dat heeft de grootste procentuele daling van de top-10 en komt nu op 7,3 procent uit.

Opvallend is verder nog dat NPO 3FM opnieuw vooruitgang boekt en ook 100%NL groeit. 

Marktaandelen oktober 24

13+

In 13+ is er hetzelfde beeld met een daling voor Qmusic en stijging voor Radio 538. Radio Veronica en Joe zijn ook hier procentueel de grootste stijgers. In deze doelgroep is NPO Radio 2 marktleider met wel een daling in marktaandeel.

Zie ook : Nieuwe Radio Veronica richt zich op het clubgevoel: 'De deuren staan wagenwijd open'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in