Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw platform Mohi biedt content op basis van aanbevelingen

Het draait niet om algoritmes, maar aanbevelingen van vrienden en familie.
Mohi
Mohi

Mohi, volgens de initiatiefnemers de eerste 'slow media' app van Nederland, is vanaf vandaag beschikbaar voor downloads. De gratis applicatie laat gebruikers digitale content - boeken, artikelen, video’s, podcasts, films en muziek - ontdekken en consumeren op basis van aanbevelingen door hun vrienden en familie.

Eerder dit jaar investeerden meerdere topondernemers, waaronder de oprichters van Hyves en eBuddy samen 225.000 euro in de Amsterdamse startup. 

related partner content for mobile comes here

'Geen slecht functionerend algoritme'

Wibe van de Vijver, ceo en founder van Mohi: 'Anders dan een onpersoonlijk en vaak slecht functionerend algoritme, vertrouwt Mohi op contentcuratie door vrienden en familie. Wij geloven in de positieve kracht van het uitwisselen van mooie content.'

Mohi sorteert aanbevelingen op basis van drie filters: luisteren (podcasts en muziek), lezen (artikelen en boeken) en kijken (films en documentaires). Daarnaast vraagt de applicatie aan gebruikers om actief eigen tips te delen met hun netwerk, die zij vanuit vrijwel iedere app en browser direct kunnen uploaden.

Naast vrienden en familie kunnen gebruikers ook curators volgen, zoals programmamakers, journalisten en ceo’s. Onder andere Philip Huff, Boris Veldhuijzen van Zanten en Nina Pierson zijn inmiddels aangesloten. Van de Vijver: 'Gebruikers kunnen een selectie maken van hun eigen favoriete content en zo op Marie Kondo-achtige wijze een digitaal archief opbouwen. Mohi is zodoende het enige socialemediaplatform dat als doel heeft om gebruikers vooral niet te lang op het platform te houden: less is more.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in