Overslaan en naar de inhoud gaan

Online publishers Screenforce: 'Omarm nieuwe online luidheidsnorm'

Door de European Broadcast Union (EBU) ontwikkelde norm vormt de oplossing voor de grote geluidsverschillen.
noise
© Shutterstock
noise
© Shutterstock

De Nederlandse online publishers, aangesloten bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de nieuwe luidheidsnorm voor online commercials te omarmen.

De introductie van de door de European Broadcast Union (EBU) ontwikkelde norm vormt de oplossing voor de grote verschillen in luidheid, die aanwezig kunnen zijn tussen online content en online commercials. De online kijkers horen dan geen verschil meer in geluid tussen de content en de commercials. Dat komt omdat de content al uitgeserveerd wordt op deze EBU luidheidsnorm.

Branchevereniging Via heeft de nieuwe geluidsnorm al geaccepteerd.

related partner content for mobile comes here

Bestaande norm voor tv uitgebreid naar online

De introductie van deze luidheidsnorm is in feite een uitbreiding van de bestaande EBU luidheidsnorm. Het gaat om een luidheidsnorm van -23 LUFS opgenomen. De Nederlandse online publishers die bij Screenforce zijn aangesloten, gaan in de nabije toekomst bij de intake van online commercials controleren of deze ook voldoen aan de norm. Hierop vooruitlopend roepen zij adverteerders en producenten van commercials nu al op om zich achter de nieuwe norm te scharen.

De vijftien publishers zijn NPO Start, RTL XL, Videoland, DPG Media, Discovery, ESPN, Ziggo Sport, Eurosport, 24Kitchen, Comedy Central, MTV, Spike, National Geographic, XITE en Kijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in