Overslaan en naar de inhoud gaan

Post van Kalvijn over Lipton-campagne doet wenkbrauwen fronsen

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Lipton campagne zorgt voor opmerkelijke post Kalvijn
Lipton campagne zorgt voor opmerkelijke post Kalvijn

We zijn inmiddels wel gewend dat populaire influencers veelvuldig ingezet worden om een product of campagne aan het licht te brengen. Voorbeeld van zo’n populaire influencer: Kalvijn. Voorbeeld van zo’n campagne: de #PeaceOutForPeace-campagne van Lipton Ice Tea. Want afgelopen dinsdag (21 september) was de International Day of Peace. En op die vredige dag is de kernboodschap van Lipton en Kalvijn, dat het belangrijk is om je even terug te trekken. Maar de Instagram post die hij daarover plaatst roept vragen op.

De desbetreffende Instagram post.

Die ook Twitter bereikt, zonder al te veel gejuich.

Want het zal niet de boeken ingaan als de sterkste influencercampagne ooit.

De connectie tussen de Dag van de Vrede en de twaalf uur offline voelt een tikkeltje geforceerd. En als er wordt getwijfeld aan oprechtheid, dan kun je ook zulke reacties verwachten.

Over zinvolle samenwerking gesproken.

Eerlijk is eerlijk, Lipton zal aardig wat bereik hebben gekregen met de post van Kalvijn. Maar de critici op Twitter zullen waarschijnlijk niet aanschuiven bij de evaluatie.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in