
De stemmen zijn geteld. Als de mening van het publiek overeen komt met die van de vakjury’s, dan zijn het vooral de gevestigde namen die vanavond goud mee naar huis nemen. De afgelopen twee weken hebben we op Adformatie.nl de genomineerden in de acht hoofdcategorieën van de Spin Awards een publiekspoll blootgesteld. Bekende namen eindigen bovenaan in de polls waarbij de internetbureaus domineren. Ook valt op dat de grote adverteerders met ruimere budgetten over het algemeen de hoogste waardering krijgen.
categorie Online Campagnes.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSWoordvoerder
Dienst Justitiële InrichtingenSenior Communicatieadviseur
Nederlands Jeugdinstituut
Winnaar: Eddy’s TwitFlilcks/One Big Agency
In deze categorie werd ruim zevenduizend keer een stem uitgebracht. Met meer dan de helft van de stemming grijpt Eddy’s Twitflicks van One Big Agency hier de macht. Idee: We bieden filmliefhebbers hun ”eigen Eddy Terstall film” op hun Facebook wall. Je eigen mini film gebaseerd op jouw tweet aan Eddy in ruil voor een donatie.
Goed genoeg voor de overwinning. Nuancering: het feit dat Eddy Terstall de mogelijkheid om te stemmen aan zijn volgers twitterde hielp wel…
Categorie Website
Winnaar: Microsoft, de telefoon van Britt/Kumpany
De winnares van ‘Echte Meisjes in de Jungle’ kreeg gedurende een week een splinternieuwe Windows Phone mee, die gekoppeld werd aan een virtuele telefoon online. Zo kon je 24 uur per dag, 7 dagen per week meekijken op haar mobieltje en volgen wat ze aan het doen was.
Voor 37,7% van de ruim tweehonderd stemmers was dit de winnende case. De stemming zou overigens wel sterk kunnen zijn beïnvloed doordat Britt zelf lucht kreeg van de actie.
Categorie Crossmedia
Winnaar: Ziggo Entertainment Experience/FCCE/Magnets
Ruim zevenhonderd stemmen in deze categorie. Bijna driehonderd (41%) is voor The Entertainment Experience. Daarmee eindigt deze case met – alweer – een Nederlandse regisseur (Pual Verhoeven) riant bovenaan voor de Vrij Veilig campagne van Vanabbetotvessem/Red Chocolate.
De campagne draait om het samenstellen van de eerste crowdsourced film ter wereld.
Categorie Mobiel
Winnaar Avoid the Shopping Crowds/They
Opvallend weinig stemmen in deze categorie (85). Wellicht nog in de kinderschoenen. Daarvan zijn er 38 voor Avoid the Shopping Crowds, een campagne van They voor relaties van het bureau. Daarmee gooit de case de hoogste ogen, al is het dan ook maar net. ‘IPanw, a new way of playing games’ van spellenfabrikant Jumbo (bureau Fonk) haalt slechts één stem minder.
Categorie: Interactieve video
Winnaar: Samsung Smart TV Stare Battle/Muse/Starcom
Ook hier weinig stemmen (48), maar wel een duidelijke winnaar. Bijna 60% van de stemmers zien Samsung als de beste inzending; een game op YouTube waarbij mensen zolang mogelijk, zonder met hun ogen te knipperen naar de Smart TV moesten kijken.
Categorie Game
Winnaar: Duyvis Russian Roulette/Red Urban
Ruim vijfhonderd stemmen, meer dan de helft voor de Russian Roulette case van Red Urban. Een duidelijke winnaar derhalve. De case draait om de eerste entertainende branded app: Russian Roulette, de Tijger editie.
Categorie Social media
Winnaar: VW Fanwagen/Achtung
Bijna de helft van de stemmen voor de Fanwagen case. Een duidelijke indicatie dat Achtung de beste social media case van het jaar heeft afgeleverd. Wel vreemd dat juist voor het aanjagen van de stemming in deze categorie niet veel meer is getwitterd en gefacebooked.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee