Overslaan en naar de inhoud gaan

Prognose Spin Awards: de winnaars

Red Urban, Achtung, One Big Agency, Kumpany, FCCE/Magnets, They en Muse/Starcom zijn wat de lezers van Adformatie Onilne betreft de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stemmen zijn geteld. Als de mening van het publiek overeen komt met die van de vakjury’s, dan zijn het vooral de gevestigde namen die vanavond goud mee naar huis nemen. De afgelopen twee weken hebben we op Adformatie.nl de genomineerden in de acht hoofdcategorieën van de Spin Awards een publiekspoll blootgesteld. Bekende namen eindigen bovenaan in de polls waarbij de internetbureaus domineren. Ook valt op dat de grote adverteerders met ruimere budgetten over het algemeen de hoogste waardering krijgen.

categorie Online Campagnes.

Winnaar: Eddy’s TwitFlilcks/One Big Agency
In deze categorie werd ruim zevenduizend keer een stem uitgebracht. Met meer dan de helft van de stemming grijpt Eddy’s Twitflicks van One Big Agency hier de macht. Idee: We bieden filmliefhebbers hun ”eigen Eddy Terstall film” op hun Facebook wall. Je eigen mini film gebaseerd op jouw tweet aan Eddy in ruil voor een donatie.
Goed genoeg voor de overwinning. Nuancering: het feit dat Eddy Terstall de mogelijkheid om te stemmen aan zijn volgers twitterde hielp wel…

Categorie Website

Winnaar: Microsoft, de telefoon van Britt/Kumpany
De winnares van ‘Echte Meisjes in de Jungle’ kreeg gedurende een week een splinternieuwe Windows Phone mee, die gekoppeld werd aan een virtuele telefoon online. Zo kon je 24 uur per dag, 7 dagen per week meekijken op haar mobieltje en volgen wat ze aan het doen was.
Voor 37,7% van de ruim tweehonderd stemmers was dit de winnende case. De stemming zou overigens wel sterk kunnen zijn beïnvloed doordat Britt zelf lucht kreeg van de actie.

Categorie Crossmedia

Winnaar: Ziggo Entertainment Experience/FCCE/Magnets

Ruim zevenhonderd stemmen in deze categorie. Bijna driehonderd (41%) is voor The Entertainment Experience. Daarmee eindigt deze case met – alweer – een Nederlandse regisseur (Pual Verhoeven) riant bovenaan voor de Vrij Veilig campagne van Vanabbetotvessem/Red Chocolate.
De campagne draait om het samenstellen van de eerste crowdsourced film ter wereld.

Categorie Mobiel

Winnaar Avoid the Shopping Crowds/They

Opvallend weinig stemmen in deze categorie (85). Wellicht nog in de kinderschoenen. Daarvan zijn er 38 voor Avoid the Shopping Crowds, een campagne van They voor relaties van het bureau. Daarmee gooit de case de hoogste ogen, al is het dan ook maar net. ‘IPanw, a new way of playing games’ van spellenfabrikant Jumbo (bureau Fonk) haalt slechts één stem minder.

Categorie: Interactieve video

Winnaar: Samsung Smart TV Stare Battle/Muse/Starcom

Ook hier weinig stemmen (48), maar wel een duidelijke winnaar. Bijna 60% van de stemmers zien Samsung als de beste inzending; een game op YouTube waarbij mensen zolang mogelijk, zonder met hun ogen te knipperen naar de Smart TV moesten kijken.

Categorie Game

Winnaar: Duyvis Russian Roulette/Red Urban

Ruim vijfhonderd stemmen, meer dan de helft voor de Russian Roulette case van Red Urban. Een duidelijke winnaar derhalve. De case draait om de eerste entertainende branded app: Russian Roulette, de Tijger editie.

Categorie Social media

Winnaar: VW Fanwagen/Achtung

Bijna de helft van de stemmen voor de Fanwagen case. Een duidelijke indicatie dat Achtung de beste social media case van het jaar heeft afgeleverd. Wel vreemd dat juist voor het aanjagen van de stemming in deze categorie niet veel meer is getwitterd en gefacebooked.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in