Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank langer door met wielerploeg

De Rabobank gaat vier jaar langer door als hoofdsponsor van de gelijknamige wielerploegen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft Bert Bruggink, financieel directeur van de bank, woensdag bij de presentatie van de teams in Theater de Efteling in Kaatsheuvel bekendgemaakt. Het huidige contract liep nog tot 2012 door, waarmee het voortbestaan van de ploegen (Proteam en continentalteam) tot en met 2016 is verzekerd.

De bank is al sinds 1996 sponsor van de ploeg. Bert Bruggink: “Wij merken aan alles dat dit sponsorproject voor ons goed uitpakt. Uit onderzoek blijkt dat veel Nederlanders en vooral ook onze klanten het erg waarderen. Het wielrennen past echt bij de Rabobank. Dit jaar hebben wij wederom de tussenbalans opgemaakt, met als conclusie dat het goed is om ermee door te gaan.'

Met de contractverlenging is een jaarlijks bedrag gemoeid van 15 miljoen euro voor de Rabobank Wielerploegen. Daar komt jaarlijks voor de breedte van de wielersport nog ongeveer 10 miljoen euro bij. Dat betreft vooral sponsorbijdragen van de lokale Rabobanken ter ondersteuning van verenigingen, wielerwedstrijden, Rabo Dikke BandenRaces en recreatieve fietstochten. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in