Overslaan en naar de inhoud gaan

Reed Elsevier onzeker over verkoop tijdschriftentak

Reed Elsevier is er niet zeker van dat de verkoop van zijn tijdschriftentak Reed Business Information (RBI) tot een ´bevredigende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Reed Elsevier bevindt het verkoopproces zich in een vergevorderd stadium, maar het huidige economische klimaat en de situatie op kredietmarkten kunnen roet in het eten gooien. Een consortium van banken praat met een klein aantal potentiële kopers over het verstrekken van financiering, aldus het bedrijf. Reed Elsevier is, zoals eerder al is aangekondigd, bereid om ook financieel bij te springen.

related partner content for mobile comes here

De uitgever kondigde de verkoop van RBI, in Nederland bekend van bladen als Elsevier en FEM Business, in februari dit jaar aan. In het buitenland vallen bladen als Variety, New Scientist en Flight International onder de divisie. Analisten gingen destijds uit van een verkoopopbrengst van ongeveer 1,3 miljard pond sterling (1,55 miljard euro). Volgens Britse media zijn de biedingen inmiddels ruim onder de 1 miljard pond gezakt.

Reed Elsevier wil de tijdschriftentak verkopen om zijn afhankelijkheid van de advertentiemarkten te verminderen. Het bedrijf richt zich meer op de verkoop van professionele informatie aan bijvoorbeeld universiteiten en de medische en juridische wereld. De divisies die zich daar op richten ontwikkelen zich goed. De tijdschriftentak heeft zich volgens de uitgever goed staande weten te houden ondanks het verslechterde economische klimaat. De advertentiemarkten worden wel ´uitdagender', aldus het bedrijf (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in