Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL voegt advertentietakken samen en verandert management

De nieuwe strategie moet RTL Group het enige Europese verkoophuis maken dat zelf internationale crossmediale campagnes kan aanbieden.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

RTL Group bundelt zijn advertentietakken RTL AdConnect, G+J iMS en de media-afdeling van Smartclip tot één nieuwe reclame-eenheid. De bedrijfswijzigingen leiden ook tot een stoelendans van het management. RTL claimt door zijn vernieuwde merkstrategie de enige Europese partij te worden die internationale, crossmediale campagnes kan verkopen aan adverteerders. 

related partner content for mobile comes here

Van DPG tot tv en online

De nieuwe reclame-eenheid omvat mediamerken actief op tv, radio, print, mobile en digitale video. RTL Group werkt ook samen met partners uit verschillende landen, waaronder DPG Media (België), NBC Universal (Verenigde Staten) en ITV (Verenigd Koninkrijk). In totaal heeft RTL Group de beschikking over de advertentie-inventaris van achthonderd digitale uitgevers, 47 radiozenders en meer dan 150 tv-zenders. RTL's AdConnect werkt bijvoorbeeld samen met Twitter rondom campagnes op het sociale medium.

Nieuw management

Het management van RTL's advertentietakken gaat met de bedrijfsverandering ook op de schop. Zo gaat André Freiheit, nu uitvoerend directeur van G+J iMS, het bedrijf verlaten. RTL AdConnect-CMO Daniel Bischoff gaat de bedrijfstransformatie leiden. Ceo van RTL AdConnect Stéphane Coruble wordt de ceo van RTL's nieuwe advertentie-eenheid. Ook Oliver Vesper en Matthias Dang krijgen nieuwe bestuursfuncties.

De nieuwe advertentie-eenheid van RTL telt 250 medewerkers, is actief in dertien landen en heeft achttien kantoren - waaronder een in Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in