Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of flop: AH Pick Up Point

Albert Heijn bedacht vorig jaar november het AH Pick Up Point. Online je boodschappen bestellen en zelf bepalen wanneer je het ophaalt,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Respondenten geven daarnaast aan dat ze niet zelf de verse producten kunnen kiezen. Voor tweederde zou dit een reden zijn om geen gebruik van de online dienst te maken. Ook het missen van aanbiedingen of nieuwe producten vindt men vervelend.

De mogelijke tijdswinst is het belangrijkste voordeel van het Pick Up Point. Ook het zelf kunnen bepalen hoe laat je de boodschappen ophaalt en hier niet speciaal voor thuis hoeven te blijven, tellen in het voordeel.

Drempels wegnemen
Zoals bij veel nieuwe producten en diensten zien we ook hier dat men het een aansprekend idee vindt, maar dat de intentie om er gebruik van te maken nog relatief laag is (11 procent). Er zijn dan ook nog wat drempels die door de juiste communicatie weggenomen dienen te worden. Uiteraard is ook de verdere uitrol en verspreiding van groot belang voor het succes, aangezien de meerderheid niet meer dan vijf kilometer wil rijden naar een afhaalpunt.

Het hele artikel leest u in het januarinummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in