
Het idee van het Pick Up Point spreekt bijna vier op de tien boodschappers wel aan. Vooral gezinnen met kinderen. Ook mensen die al boodschappen doen bij Albert Heijn, staan er positiever tegenover dan anderen. Een derde vindt het niet aansprekend, dit zijn vooral ouderen zonder kinderen. Zij lopen toch nog het liefste door een winkel.
Respondenten geven daarnaast aan dat ze niet zelf de verse producten kunnen kiezen. Voor tweederde zou dit een reden zijn om geen gebruik van de online dienst te maken. Ook het missen van aanbiedingen of nieuwe producten vindt men vervelend.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCorporate woordvoerder
TU DelftChannel Marketing Manager Project Business
SomfyDe mogelijke tijdswinst is het belangrijkste voordeel van het Pick Up Point. Ook het zelf kunnen bepalen hoe laat je de boodschappen ophaalt en hier niet speciaal voor thuis hoeven te blijven, tellen in het voordeel.
Drempels wegnemen
Zoals bij veel nieuwe producten en diensten zien we ook hier dat men het een aansprekend idee vindt, maar dat de intentie om er gebruik van te maken nog relatief laag is (11 procent). Er zijn dan ook nog wat drempels die door de juiste communicatie weggenomen dienen te worden. Uiteraard is ook de verdere uitrol en verspreiding van groot belang voor het succes, aangezien de meerderheid niet meer dan vijf kilometer wil rijden naar een afhaalpunt.
Het hele artikel leest u in het januarinummer van het Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee