Overslaan en naar de inhoud gaan

Wahooh lanceert platform voor planning en inkoop van buitenreclame

Nieuwe tool combineert geografische en socio-demografische data met data over objecten.
Eerlijke woz
Eerlijke woz

Wahooh combineert geografische en socio-demografische data met data over objecten in één platform. Daarmee zou het voor het eerst mogelijk zijn om volledige buitenreclamecampagnes snel en gericht te targeten op doelgroep of specifieke locaties.

Wahooh claimt dat bureaus veel efficiënter kunnen werken met zijn platform, omdat campagnes al gepland kunnen worden in de strategiefase. Daarnaast kunnen ze hun plannen veel sneller toegankelijk en transparant maken voor adverteerders.

Adverteerders zelf kunnen de planningstool gebruiken om ideeën uit te wisselen met het bureau of exploitant. Binnenkort kunnen ze klantdata geanonimiseerd uploaden naar Wahooh om gebieden toe te voegen aan campagnes of uit te sluiten als zich daar al veel van hun huidige klanten zich bevinden.

Voor exploitanten wordt de schaalbaarheid van hun portfolio vergoot. Buitenreclame wordt namelijk toegankelijker gemaakt voor kleinere partijen,

De tooling van Wahooh is begin vorig jaar voor een selecte groep beschikbaar gemaakt en gedurende 2022 verder ontwikkeld aan de hand van ervaringen van gebruikers bij OMD, Mediaplus, Zigt, Candid, De Media Balie en Global Media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in