WPP, 's wereld tweede marketinggroep kwam met halfjaarcijfers en repte over hoge groei van internet en andere interactieve media.
WPP, moederbedrijf van onder meer JWT en Young & Rubicam, boekte een omzetgroei van 22 procent tot 2,5 miljard pond, zo berichtte The Independent, met een winstgroei van 32 procent, tot 255 miljoen pond.
WPP-baas Sir Martin Sorrell ziet de groei geografisch vooral komen uit Zuid-Amerika, Azië en ook Afrika, maar wat betreft onderdelen met name uit direct marketing, interactieve- en internetmarketing.
"Waar traditionele media als tv, kranten en tijdschriften onder druk komen, worden direct, interactief en internet belangrijker. Het is een grote strategische uitdaging voor onze klanten om zich te herpositioneren."
En, voegde Sir Martin Sorrell, ze proberen daarbij meer en meer direct consumenten te bereiken en buiten de massabenadering om.
Dat is goed nieuws. Hoe het met de winstmarges van zijn bedrijf zit in de nieuwe sectoren kregen we niet te horen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu