Ontslagen Mindshare-baas nam laptop mee naar wc tijdens Zoom-sessie

Dat Zoom-vergaderingen niet altijd zonder gevolgen zijn, bewijst de ontslagen Mindshare-ceo Nick Emery.

Nick Emery

Nick Emery, de baas van Mindshare, het grootste mediabureau-netwerk van de wereld, moet met de billen bloot nu de reden van zijn ontslag is uitgelekt. Emery kreeg de zak omdat hij tijdens een Zoom-sessie zijn laptop meenam naar de wc en daar doodleuk zijn broek liet zakken, melden Britse media. 

Advertentie
advertisement

Schenden van bedrijfsbeleid

Vorige week werd al bekend dat Emery de laan uit werd gestuurd na het 'schenden van het bedrijfsbeleid'. Volgens interim-ceo Christian Juhl ging het om 'ongepast en aanstootgevend gedrag'. Het bleef echter gissen wat de werkelijke reden was van Emery's ontslag, totdat de Britse tabloids zich over de zaak bogen - wat vermoedelijk voor heel wat beschaamde momenten heeft gezorgd binnen het bestuur van advertentie-grootmacht WPP, eigenaar van Mindshare.

Emery, sinds 2012 algemeen-directeur bij Mindshare in Londen, had twee weken geleden een videovergadering toen hij op een gegeven moment zei dat hij naar het toilet moest. Over wat er daarna gebeurde lopen de meningen uiteen, maar feit blijft dat Emery vervolgens zijn laptop meenam naar het toilet met de mededeling dat mensen 'konden ophangen als ze dat wilden'.

'Te blank en te oud'

The Sun schrijft op basis van een getuige dat Emery zichzelf bewust filmde terwijl hij aan het plassen was en dat zijn achterwerk daarbij vol in beeld kwam. Anderen zeiden dat Emery er niet bij nadacht of spreken van een uit de hand gelopen grap. In ieder geval zou minstens één aanwezige een ​​screenshot hebben gemaakt en vervolgens formeel zijn/haar beklag hebben gedaan bij WPP.  'Het was een domme opmerking en een domme actie in het bijzijn van de verkeerde mensen', aldus een waarnemer uit de branche tegen de Britse website Campaign

Emery, die sinds de lancering in 1997 bij het bedrijf betrokken is geweest, heeft zelf nog niet gereageerd op zijn ontslag. Een goede vriend van de Brit noemt de beslissing 'vreselijk overdreven.' Andere critici stellen dat WPP Emery buiten beeld wilde hebben omdat hij 'te mannelijk', 'te blank' en 'te oud'  zou zijn. Het communicatienetwerk zocht een excuus om van hem af te komen.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie