Nestlé Nederland naar nieuwe media-unit Thrive van IPG Mediabrands

De keuze kwam tot stand na een evaluatieproces met drie mediabureaus.

Nestlé

Nestlé Nederland heeft na een uitgebreid evaluatieproces tussen drie bureaus unaniem gekozen voor Thrive van IPG Mediabrands als nieuwe mediabureaupartner vanaf 1 juli 2018. De overeenkomst geldt voor een periode van minimaal drie jaar.

IPG Mediabrands heeft wereldwijd voor het Nestlé account een onafhankelijke full service media unit opgericht met de naam Thrive. Naast Mediabrands waren Wavemaker en het bestaande bureau van Nestlé Nederland, Zenith (Publicis One) uitgenodigd deel te nemen aan de mediareview.

Thrive
Thrive is in deze nieuwe samenwerking verantwoordelijk voor de volledige crossmediale strategie (offline en online) en de implementatie ervan.

Valerie van Schaick, verantwoordelijk voor marketing en communicatie van Nestlé Nederland, zegt dat het veranderende medialandschap en de toenemende digitale ambities van Nestlé het concern heeft doen besluiten zich opnieuw te oriënteren 'binnen de context van het Nederlandse medialandschap’.

Nestlé heeft onder meer de merken KitKat, Nescafé, Maggi en Nespresso in het portfolio

Publicis One
Publicis One heeft 'na zorgvuldige afwegingen en op basis van een open dialoog' besloten om niet deel te nemen aan de RFP-fase van de media-evaluatie. Zenith werkte bijna tien jaar samen.

Blue Mango (onderdeel van GroupM/WPP) blijft voor Nespresso Nederland de performance campagnes uitvoeren.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie