Nationaal Media Onderzoek kiest Nielsen voor uitvoering cross-media monitoring

Nielsen wordt voor vijf jaar de exclusieve leverancier van de cross-media Monitoring voor tv, radio en digital.

Cross-media
Shutterstock

Nationaal Media Onderzoek (NMO), de belangenbehartiger van de Nederlandse media-industrie en Nielsen kondigen donderdag een vijfjarige overeenkomst aan. De samenwerking gaat in per 1 januari aanstaande. Nielsen zet zijn producten en diensten in om inzicht te geven in de cross-mediale content en reclamecampagnes die op televisie- en radiozenders worden uitgezonden op de Nederlandse markt. Ook het classificeren en harmoniseren van digitale campagnes zal onderdeel zijn van de cross-media monitoring oplossing die Nielsen gaat leveren aan NMO.

Advertentie
advertisement

Omzetgroei

Het gecombineerde media-bereiksonderzoek moet media-exploitanten en media-buyers voorzien van ‘een gedetailleerde dataset die een dagelijks beeld geeft van wat er wordt uitgezonden’. NMO en Nielsen: ‘Media-exploitanten kunnen vervolgens effectief inkomsten genereren met de content van verschillende mediumtypen, wat de omzetgroei stimuleert. De oplossing stelt media-buyers in staat om op basis van betrouwbare informatie beslissingen te nemen over de advertentieruimte van de verschillende mediumtypen, wat betere resultaten voor adverteerders oplevert.’

Nationaal Media Onderzoek (NMO) wordt aangestuurd door de drie Joint Industry Committees, te weten NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), NLO (Nationaal Luister Onderzoek) en SKO (Stichting KijkOnderzoek) en daarnaast VINEX (Verenigde Internet Exploitanten).

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie