NPO Radio 2 verstevigt positie in 10+, Qmusic blijft stijgen in commerciële doelgroepen

Luistercijfers zomermaanden juli-augustus.

123RF

NPO Radio 2 heeft zijn marktaandeel in 10+ in de periode juli-augustus 2020 verstevigd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, zo blijkt uit de nieuwste luistercijfers van NLO/GfK. Het marktaandeel steeg van 11,9 naar 12,4 procent. Qmusic komt op de tweede plaats met 10,7 procent (was 9,7) en gaat dus ook fors in de plus.

Talpa Network zenders Radio 538 en Radio 10 zijn nu even groot met een marktaandeel van 10,1. Radio 538 daalt in aandeel, terwijl Radio 10 stijgt.

'Winst' is er ook voor E Power Radio en NPO Radio 5.

Advertentie
advertisement
1oplus

20-49

In de commerciële doelgroepen is er opnieuw groei voor Qmusic. De zender komt uit op 18,1 procent, een index van 115. Nummer 2 Radio 538 gaat terug naar 15,5 en NPO Radio 2 is de nummer 3 met een lichte groei. Sky Radio laat forse groei zien (9,7, index 114). 

NPO Radio 5 boekt relatief de grootste winst met index 167 naar 0,5 procent.

2049

25-54

In 25-54 gaat Qmusic als marktleider naar 16,0 marktaandeel (index 110). Ook stijgt NPO Radio 2 in deze doelgroep in marktaandeel. Sky Radio gaat van 8,4 naar 9,4 procent. 

Verder valt 'onderin' de procentuele sterke groei van Slam en NPO Radio 4 op.

Radio2554

Plaats als eerste een reactie

Advertentie