Podcast van de week: 'Radio Headspace van Headspace

Audio agency Airborne kiest de podcast van de week. Onderscheidende audioproducties van adverteerders waar de consument naar wil luisteren.

Het is Mental Health Awareness Week, een week waarin er in Europa extra aandacht wordt gevraagd voor onze mentale gezondheid. Het verbeteren van je gemoedsrust kan tegenwoordig gewoon met de podcast Radio Headspace. Hierin word je elke dag meegenomen in een kort rustmoment. De podcast werd vorig jaar gelanceerd door Headspace, bekend van de gelijknamige meditatie app. Het doel van Headspace is om meditatie toegankelijker te maken voor het dagelijks leven en hiermee de wereld een beetje beter te maken.

Advertentie
advertisement

Headspace claimt een domein 

De app van Headspace is al 10 jaar één van de populairste meditatie apps op de markt. Eerder dit jaar is er ook een Netflix serie gemaakt, genaamd “Headspace: Guide to sleep”. Het merk claimt inmiddels met hun app, de serie en hun dagelijkse podcast het domein van meditatie. Headspace weet heel goed dat de doelgroep zich bevindt op streaming platformen en laat daar de kijkers en luisteraars kennis maken met het merk en de app. Een slimme strategie, want zo wordt de merkbekendheid verhoogd én neemt het aantal app-installs en betalende klanten toe. Headspace zet met de serie en de podcast indirect mensen aan om de app te gebruiken, zonder opdringerige reclame te -hoeven- maken.

 

Elke werkdag een nieuwe sessie

Elke werkdag komt er een nieuwe sessie online, bedoeld om het hoofd even helemaal leeg te maken en je af te sluiten van alle ruis om je heen. Bewustzijn en medeleven voor onze medemens zijn centrale onderwerpen in de podcast. Een sessie duurt maar 2 tot 5 minuten. Leuke extra: in Radio Headspace praat oprichter Andy Puddicombe ook regelmatig persoonlijk mee. Zelf heeft hij 10 jaar lang zijn dagen gesleten als boeddhistische monnik in de Himalaya en deelt hij nu al zijn bevindingen.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie