Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic komt met nieuwe slogan: 'Q sounds better with you'

Ook de huisstijl en audiovormgeving zijn aangepakt.
Qmusic

Qmusic gaat vanaf vandaag verder met de slogan 'Q sounds better with you'. De wijziging komt tegelijkertijd met een opfrissing van de huisstijl en een update van de website en audiovormgeving. De afgelopen vier jaar was het 'You make us Q' en daarvoor: 'Q is good for you' die vanaf de introductie tien jaar te horen was.

Waarom deze veranderingen? Marketingmanager Jorn Agterberg zegt tegen Adformatie: 'We kijken natuurlijk constant naar hoe we de ervaring voor de luisteraar, volger en gebruiker zo fijn en mooi mogelijk kunnen maken. We hebben bij Qmusic een traditie opgebouwd waarbij we de luisteraar centraal zetten, in alles wat we doen. Je ziet dat nu steeds meer merken dat doen en het draagt de naam fan centricity of customer centricity. Wij zijn daarin voorloper en dit uitte zich in de slogan ‘You make us Q’. Dat was letterlijk: jij, de luisteraar of de adverteerder, maakt wie we zijn.'

Met die slogan deed Qmusic zichzelf misschien ook een beetje tekort, vindt Agterberg. 'Want wij hebben tenslotte de professionals en persoonlijkheden in huis die ervoor zorgen dat luisteraars horen wat voor hen relevant is: leuke content en de beste muziek. Met andere woorden, de luisteraar is niet de architect van het station, maar staat wel altijd centraal bij alles wat we doen. De nieuwe slogan verwoordt dat beter: Q sounds better with you.'

De nieuwe 'baseline' wordt vanaf vandaag in alles doorgevoerd en dat betekent ook dat er een update is van de audiovormgeving. 'Daarin zullen we nog meer Qmusic als hitmuziekzender claimen, onder andere door de toevoeging ‘Maximum hits’.'

De slogan 'Q sounds better with you' wordt ook weer gezongen, zoals destijds bij 'Q is good for you'.

Slogan, vormgeving en audiovormgeving zijn intern ontwikkeld, in samenwerking met Qmusic België. VIBE, de interne creatieve afdeling bedacht de slogan. Brandy - onderdeel is van DPG Media (voorheen De Persgroep) - ontwikkelde de audio identity. De audiovormgevers bij Qmusic hebben alles naar de dagelijkse vormgeving vertaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in