Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic nu bijna gelijk met Radio 538

In de commerciële doelgroep 20-49 scheelt het nog 0,1 procent.
radio
© 123RF

Qmusic doet een gooi naar het marktleiderschap. De radiozender heeft in de periode augustus-september 2019 een marktaandeel van 15,8 in de commerciële doelgroep 20-49. Daarmee blijft marktleider Radio 538 Qmusic nog net voor. Radio 538 heeft een marktaandeel van 15,9 procent. Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte cijfers van NLO/GfK.

In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar daalt het aandeel van Radio 538 van 17,4 procent naar 15,9, terwijl Qmusic het aandeel ziet stijgen van 14,9 naar 15,8 procent.

Ook de nummers 3, 4 en 5 zien het aandeel groeien. NPO Radio 2 komt uit op 13,4 (index 114), Radio 10 op 11,3 (index 119) en Sky Radio op 9,3 (106).

10+

In 10+ loopt Radio 2 verder weg met een marktaandeel van 12,4 (index 113). Radio 538 is de nummer 2 met 10,6 (95) en Qmusic komt ook hier dichterbij met 10,1 (106). Ook Radio 10 en Sky Radio zien groei.

Verder valt in beide doelgroepen de scherpe daling van E Power op.

Mrkt
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in