Overslaan en naar de inhoud gaan

Radiobestedingen stijgen in eerste kwartaal, digitaal groeit

Voor het eerst rapporteert RAB de digitale bestedingen.
Miniatuurvoorbeeld

Voor het eerst geeft het Radio Advies Bureau (RAB) ook inzicht in de digitale radioreclamebestedingen: die waren in de eerste drie maanden van dit jaar 1,5 miljoen euro.

De omzet in de radioreclameblokken kent een lichte stijging en komt uit op 32,3 miljoen euro. Voorheen was de digitale radioreclame-omzet onderdeel van de totale spotomzet. De non-spot omzet is 2,3 miljoen euro. Ja 

Radioconsumenten luisteren hybride naar live radio. Er wordt geswitcht tussen IP, FM, DAB+ en digitale kabel. Uit de NLO Streaming Audio Standaard blijkt dat er wekelijks ruim 30 miljoen ‘digitale’ luisteruren zijn. Adverteerders lijken van de digitale mogelijkheden gebruik te maken.

De top drie branches is: 1. Telecom, ICT, 2. Media 3. Zakelijke Dienstverlening. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport was de grootste adverteerder in het eerste kwartaal van dit jaar. Daarna volgen KPN en T-Mobile, A.S. Watson en ANWB. Daarnaast zetten politieke partijen spots in rond de verkiezingen in maart. D66 besteedde het meest. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in