Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebestedingen radio stegen met 4,3 procent in 2019

Groei in zowel spot als non-spot.
radio111
© 123RF

Er was afgelopen jaar groei in de radioreclamebestedingen: ze namen met 8,5 miljoen euro toe en kwamen uit op netto 204,6 miljoen euro. Dit is een stijging van 4,3 procent ten opzichte van een jaar eerder. 

Dat blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB). 

Toename in spot en non-spot radioreclame

De radiobestedingen laten in 2019 een toename zien in zowel spot- als non-spot. De spotomzet stijgt met 5,5 miljoen euro (+3%) naar ruim 190 miljoen euro. Branded Content -reclame buiten de reclameblokken- steeg naar 3 miljoen euro, een plus van 26 procent naar bijna 15 miljoen euro.

Groter bereik

RAB meldt ook een stijging in dagbereik van radio met zo’n 100.000 luisteraars naar ruim 9,5 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder (63,4%). Het weekbereik groeide met 63.000 luisteraars naar 13.082.000. De luistertijd was stabiel, de radioluisteraar besteedde gemiddeld ruim 4 uur per dag aan live radio luisteren. (Bron: NLO/GfK).

RAB-directeur Liedewij Hentenaar: 'De liefde voor radio in de groeiende audiomarkt blijft maar stijgen bij luisteraars en adverteerders. Er is een grens aan schermtijd, terwijl je luisteren kunt op vele manieren en vele momenten, de hele dag door.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in