Reorganisatie Hearst Nederland in volle gang, mogelijk een derde banen weg

Ontslagen vallen op verschillende afdelingen.

Bij Hearst Netherlands verdwijnen mogelijk 30 tot 35 procent van de banen. De ontslagen vallen op verschillende afdelingen, ook marketing, maar vooral de redactie. Dat meldde Villamedia vrijdag op basis van bronnen. Gesprekken met medewerkers over de nieuwe structuur van het bedrijf zijn deze en volgende week gaande.  

De ontslagen vallen niet alleen bij de titels waar Hearst afstand van doet. Het bedrijf wil verder met rompredacties, freelancers en een kleinere groep  marketeers krijgt de zeggenschap over de twaalf titels waarmee het uitgeefbedrijf verdergaat, aldus Villamedia.

Aan Adformatie melden ingewijden verder dat Hearst Netherlands in de toekomst vaker pagina's en artikelen gaat aankopen, of overnemen van de buitenlandse zustertitels. 

Uitvoerende fase

De woordvoerster van Hearst Netherlands wil aan Adformatie niet meer kwijt dan dat de reorganisatie nu in de uitvoerende fase is beland. 'Hierop ligt nu alle focus.'

De Ondernemingsraad bracht op 31 mei een positief advies uit over de voorgenomen reorganisatie van het bedrijf. Dat de uitgever moet reorganiseren is een combinatie van eerder ingezette veranderingen in consumentengedrag, behoeften van adverteerders en mediaconsumptie. Covid19 heeft de ontwikkelingen versneld. 

Hearst stopt als gevolg van de reorganisatie met de uitgeeflicentie van Vogue, Vogue Living, Glamour en ElleEten.nl. Licentiehouder Condé Nast probeert daar een nieuw onderkomen voor te vinden. Ook Fiscalert wordt verkocht. Esquire, Designer Vintage en Hearst Create stoppen helemaal.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie