RetailMedia.One en Motivaction sluiten strategische samenwerking

Het idee is om de synergie van retail media en andere ingezette media in kaart te brengen.

RetailMedia.One en Motivaction kondigen een strategische samenwerking aan. Motivaction gaat de campagne-effect metingen verzorgen van campagnes op het RetailMedia.One platform. Daarnaast zal RetailMedia.One landelijke winkeltraffic-data actief gaan gebruiken.

Uniforme effectmeting

De samenwerkende partijen zeggen een gevalideerd meetinstrument te hebben ontwikkeld waarmee ‘het bereik, de contactintensiteit en de (merk)effecten van verschillende retail mediacampagnes op een transparante en uniforme wijze wordt vastgesteld’. De synergie van retail-media met andere media-inzet zou hierin worden meegenomen. De belofte: ‘Iedere campagne op RetailMedia.One wordt standaard voorzien van zo’n uniforme (effect)meting.’

Drie doelen

Door samen te werken op effectiviteitsbepaling zegt RetailMedia.One drie doelen na te streven. Ten eerste het bieden van een onafhankelijk en transparant inzicht in de merkeffecten van campagnes met retail-media in de mix. Op de tweede plaats wil RetailMedia.One de trackingresultaten met behulp van AI gaan gebruiken voor automatische platform optimalisaties. Tot slot is het de bedoeling dat alle data worden opgeslagen in het Meta Data Universe (MDU). Het MDU biedt daarmee een direct benaderbare omgeving voor allerlei (landelijke) vraagstukken binnen het omni-channel retail media domein.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie